Download gratis de whitepaper
Laat hier je gegevens achter en krijg toegang tot de whitepaper.
Voor de meeste jongeren is TikTok al bekend, maar voor andere generaties blijkt het nog een groot mysterie. Daarom leggen we je eerst uit wat TikTok is.
TikTok is een social media platform met een zeer gebruiksvriendelijke video editor. Gebruikers kunnen eenvoudig video’s maken, bewerken, filters toevoegen en syncen met audio. Hierdoor ontstaan video’s van 3 seconden tot 3 minuten. Net zoals bij andere social media kanalen, kunnen andere gebruikers op de video reageren. De sleutel tot succes is vooral creativiteit.
Ja, TikTok is zeker een interessant platform. TikTok is ondertussen het hardst groeiende platform en zal dit naar verwachting ook blijven. Doordat TikTok gebruikt maakt van een loop en doordat een nieuwe video enkel met een duimbeweging in je scherm komt, is het gebruik van de app intensief. Het gemiddelde gebruik van de app is ongeveer één uur (!) per dag.
Het vinden van geschikte kandidaten gaat niet meer vanzelf. Enerzijds is er veel meer vraag dan aanbod, anderzijds lijkt het bereiken van Generatie Z een onmogelijke taak. Juist daarom is TikTok ideaal. De helft van de gebruikers is namelijk tussen de 16 en 24 jaar oud.
TikTok heeft ook een sterk onderscheidend vermogen ten opzichte van andere platformen. Het wordt namelijk geleid door een algoritme en niet door het platform of de volgers zelf Hierdoor is het met TikTok wel mogelijk om miljoenen mensen met één video te bereiken, zonder dat je zelf volgers hebt.
Niet iedereen mag zomaar adverteren op TikTok. TikTok rolt deze functionaliteit heel voorzichtig en mondjesmaat uit. Wij zijn daarom extra trots dat wij als één van de eerste marketingbureaus van Nederland mogen adverteren op TikTok. Wil je ook TikTok inzetten voor jouw recruitment marketing? Neem snel contact met ons op!
Bel ons op +31 (0)20 21 01 169.
© 2024
Privacy policy | Algemene voorwaarden | © 2024