Download de nieuwe gratis whitepaper: AI en recruitment in 2024

Adverteren op
TikTok

In de praktijk blijkt het voor veel bedrijven een uitdaging te zijn om die ene kandidaat te vinden die perfect past bij het bedrijf. Logisch, want die ideale kandidaat verwerkt iedere dag honderden marketinguitingen en bekijkt tientallen vacatures die allemaal op elkaar lijken. Kortom: hij of zij verwerkt elke dag een heleboel prikkels en kan jouw bedrijf niet vinden of onthouden. Alleen een vacature plaatsen op Indeed is binnen heel veel branches allang niet meer effectief. Je wilt opvallen en kandidaten aantrekken die gemotiveerd zijn. Daarbij wil je dat zij voor een langere periode het team komen versterken. Hoe doe je dit? Door te starten met social recruitment. Met recruitment via social media zorg je ervoor dat de vacature of je volledige brand in de spotlight staat bij jouw ideale kandidaat.

Wat is TikTok?

Voor de meeste jongeren is TikTok al bekend, maar voor andere generaties blijkt het nog een groot mysterie. Daarom leggen we je eerst uit wat TikTok is.

TikTok is een social media platform met een zeer gebruiksvriendelijke video editor. Gebruikers kunnen eenvoudig video’s maken, bewerken, filters toevoegen en syncen met audio. Hierdoor ontstaan video’s van 3 seconden tot 3 minuten. Net zoals bij andere social media kanalen, kunnen andere gebruikers op de video reageren. De sleutel tot succes is vooral creativiteit.

Is TikTok een interessant platform?

Ja, TikTok is zeker een interessant platform. TikTok is ondertussen het hardst groeiende platform en zal dit naar verwachting ook blijven. Doordat TikTok gebruikt maakt van een loop en doordat een nieuwe video enkel met een duimbeweging in je scherm komt, is het gebruik van de app intensief. Het gemiddelde gebruik van de app is ongeveer één uur (!) per dag.

TikTok inzetten voor recruitment

Het vinden van geschikte kandidaten gaat niet meer vanzelf. Enerzijds is er veel meer vraag dan aanbod, anderzijds lijkt het bereiken van Generatie Z een onmogelijke taak. Juist daarom is TikTok ideaal. De helft van de gebruikers is namelijk tussen de 16 en 24 jaar oud.

TikTok heeft ook een sterk onderscheidend vermogen ten opzichte van andere platformen. Het wordt namelijk geleid door een algoritme en niet door het platform of de volgers zelf Hierdoor is het met TikTok wel mogelijk om miljoenen mensen met één video te bereiken, zonder dat je zelf volgers hebt.

Waarom adverteren op TikTok?

TikTok uitbesteden?

Niet iedereen mag zomaar adverteren op TikTok. TikTok rolt deze functionaliteit heel voorzichtig en mondjesmaat uit. Wij zijn daarom extra trots dat wij als één van de eerste marketingbureaus van Nederland mogen adverteren op TikTok. Wil je ook TikTok inzetten voor jouw recruitment marketing? Neem snel contact met ons op!

Bel me nu

Of laat hieronder je e-mail/telefoonnummer achter.
Wij nemen zo snel als mogelijk contact met je op.

Bel ons op +31 (0)20 21 01 169.

Download gratis de whitepaper

Laat hier je gegevens achter en krijg toegang tot de whitepaper.