Download gratis de whitepaper
Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.
In de praktijk blijkt het voor veel bedrijven een uitdaging te zijn om die ene kandidaat te vinden die perfect past bij het bedrijf. Logisch, want die ideale kandidaat verwerkt iedere dag honderden marketinguitingen en bekijkt tientallen vacatures die allemaal op elkaar lijken. Kortom: hij of zij verwerkt elke dag een heleboel prikkels en kan jouw bedrijf niet vinden of onthouden.
Alleen een vacature plaatsen op Indeed is binnen heel veel branches allang niet meer effectief. Je wilt opvallen en kandidaten aantrekken die gemotiveerd zijn. Daarbij wil je dat zij voor een langere periode het team komen versterken. Hoe doe je dit? Door te starten met social recruitment. Met recruitment via social media zorg je ervoor dat de vacature of je volledige brand in de spotlight staat bij jouw ideale kandidaat.
Met wereldwijd 3,6 miljard social media gebruikers hoef je je geen zorgen te maken dat jouw kandidaat daar niet tussen zit. In Nederland zegt zelfs 65% van de inwoners een social media platform te gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok of Pinterest zijn.
Het grote voordeel van social media is dat je de doelgroep heel specifiek kan targetten. Daarvoor is het uiteraard wel belangrijk dat je goed weet wie je doelgroep is, van welke platform(en) zij gebruik maken en op welke manier zij getriggerd worden om door te klikken. Dat is exact waar Cowboys jou bij helpt. Wij weten precies hoe we jouw ideale doelgroep in kaart brengen én bereiken.
Een pandemie, oorlog of andere factoren zorgen ervoor dat werknemers op hun plek blijven en niet actief op zoek gaan naar een ander bedrijf als zij een beetje ontevreden zijn. Dat betekent niet dat zij niet openstaan voor een toffe uitdaging en onverwacht getriggerd kunnen worden van jouw campagne. Deze doelgroep is niet actief op zoek via vacaturesites, maar gebruikt wel dagelijks social media.
De keuze voor een platform is essentieel voor het succes van een recruitment campagne. Het is daarom belangrijk om onderzoek te doen naar jouw doelgroep. Er zijn namelijk heel veel platformen waar je uit kunt kiezen: Linkedin, Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok of zelfs YouTube. Je wilt er zeker van zijn dat je jouw geld en tijd steekt in het kanaal waar je doelgroep ook daadwerkelijk actief is. Maar geen zorgen, wij hebben genoeg ervaring om je hierin wegwijs te maken.
Facebook is en blijft een veelgebruikt platform en is aantrekkelijk om op te adverteren. De kosten voor een Facebook campagne zijn vaak veel lager dan van Linkedin. Facebook is een ideaal kanaal om zowel actieve als passieve kandidaten aan te spreken. Daarnaast is Facebook een ideaal kanaal om een ouder publiek te bereiken.
Instagram is een populair platform en groeit nog dagelijks in aantal gebruikers. Voor veel recruiters is Instagram nog onbekend terrein en dat is waar wij kansen zien. Via Instagram bereik je snel en eenvoudig een grote doelgroep. Instagram is vooral geschikt om millennials en de generatie Z op aan te spreken.
Linkedin mag niet ontbreken in het lijstje van social media platformen. Linkedin is hét kanaal voor werkend (en werkzoekend) Nederland.
Er zijn niet veel bedrijven die een sprong in het diepe nemen en zichzelf presenteren via TikTok. Toch is dit een heel interessant kanaal om de nieuwe generatie te bereiken en een sterke employer branding neer te zetten. TikTok is voor de bedrijven die zichzelf niet te serieus nemen en durven op te vallen.
Zin om met ons aan de slag te gaan? Laat een berichtje achter en wij nemen contact met je op!
Of laat hieronder je e-mail/telefoonnummer achter.
Wij nemen zo snel als mogelijk contact met je op.
Bel ons op +31 (0)20 21 01 169.
© 2024
Part of
Privacy policy | Algemene voorwaarden | © 2024
Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.