Download de nieuwe gratis whitepaper: 8 tips voor het werven van talenten via TikTok

Werken-bij
website laten
maken

Professionals zijn vandaag de dag schaars en de zoektocht is daarom intensief en tijdrovend! Als organisatie is het van essentieel belang dat je bedrijf door blijft draaien met de juiste mensen en dat je de mogelijkheid hebt om te groeien. Je wilt daarom investeren in een recruitmentstrategie die op de lange termijn iets oplevert. Een eigen werken-bij website helpt daarbij enorm! Met een werken-bij website bouw je een eigen platform met vacatures en informatie over jouw bedrijf. Wil je meer weten of een eigen website laten maken? Neem contact op of lees verder.

Wat is een werken-bij site?

Een werken-bij website is een aparte site waar potentiële kandidaten openstaande vacatures kunnen bekijken en direct kunnen solliciteren. Het doel is niet verkopen, maar werven.

Waarom een afzonderlijke werken-bij website?

In veel gevallen is de website bedoeld om nieuwe klanten binnen te halen of om producten te verkopen. Het is dus logisch dat potentiële kandidaten niet direct vinden waar ze naar op zoek zijn. Met een eigen werken-bij website creëer je een platform vol met informatie over jouw bedrijf en de openstaande vacatures.

Laat de bedrijfscultuur zien!

Een eigen werken-bij website is hét ideale platform om jouw employer branding strategie op uit te rollen. Laat kandidaten kennis maken met de cultuur van je bedrijf, bied huidige medewerkers een podium of broadcast je bedrijfsfilm. Kortom: zorg ervoor dat die kandidaat zich aangesproken voelt

Wat is employer branding?
Employer branding is niet alleen een mooi opgemaakte vacaturepagina of een eenmalige social media campagne. Employer branding gaat in de eerste plaats over het behouden van huidige medewerkers. Samen met je team zorg je ervoor dat je een aantrekkelijke werkplek bent voor talent en dat je anders bent dan de concurrent. Het begrip “employer brand” is dan ook een verzamelnaam voor verschillende activiteiten die je uitvoert om mensen aan je te binden. Wil je meer weten over Employer branding? Lees hier verder.

Medewerkers aan het woord
De beste marketingstrategie om nieuwe mensen aan te trekken is via je huidige mensen. Dan moeten je eigen mensen natuurlijk wel razend enthousiast zijn over de cultuur, manier van werken en de uitdagingen die zij dagelijks krijgen. Heb je dat allemaal op orde? Laat je medewerkers dan aan het woord. Denk bijvoorbeeld aan een vacature video waarin een medewerker zijn of haar dag laat zien. Laat zien waar iemand komt te werken, hoe het pand eruit ziet en hoe de vrijmibo er aan toe gaat.

Zorg ervoor dat solliciteren makkelijk is

Over het algemeen is de spanningsboog van mensen op een website kort. Je wilt het kandidaten daarom zo eenvoudig mogelijk maken om te solliciteren. Voorkom vacatureteksten waarin alleen al jouw eisen staan, 10 keer te moeten doorklikken om contact op te kunnen nemen of ellenlange sollicitatieformulieren waar geen einde aan lijkt te komen. Al deze factoren zijn hindernissen die niet veel mensen meer bereid zijn om te nemen.

Bel me nu

Of laat hieronder je e-mail/telefoonnummer achter.
Wij nemen zo snel als mogelijk contact met je op.

Bel ons op +31 (0)20 21 01 169.

Download gratis de whitepaper

Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.

Download gratis de whitepaper

Laat hier je gegevens achter en krijg toegang tot de whitepaper.