Download gratis de whitepaper
Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.
Elk jaar is er veel aandacht voor de campagne “De scholen zijn weer begonnen” binnen het onderwijs. Maar wat heeft zo’n campagne voor nut als leerlingen niet naar school kunnen omdat er geen docent of leerkracht beschikbaar is? Het leerkrachtentekort blijft ondanks veel overheidsinitiatieven een probleem. En met subsidies, uren uitbreiding en speciale regelingen zijn we er helaas nog lang niet.
De optie tot zij-instroom vormt een mogelijke oplossing, maar dan blijft de vraag hoe je deze doelgroep bereikt en enthousiasmeert om een overstap naar het onderwijs te maken. Het antwoord is met recruitment marketing. Maar wat is recruitment marketing precies?
Recruitment marketing is een specialisatie binnen het marketing (of recruitment) vakgebied, die erop gericht is kandidaten te vinden. Door het inzetten van o.a. social media, zoekmachines, vacaturesites, employer branding, e-mailmarketing en zelfs podcasts en influencers bereik je potentiële kandidaten op alle plekken waar zij zich (online) bevinden. Dit alles met maar één doel: makkelijker leerkrachten werven…
Hoe zit recruitment marketing er dan uit voor scholen die docenten of leerkrachten zoeken? Eigenlijk is het principe overal hetzelfde. Samen kijken we naar wie je precies wilt bereiken. Wat voor profiel is dit? Wat voor contract bied je aan? Met welke workdrivers kunnen we hen overtuigen? Hoe sterk is je eigen employer brand? Waar bevindt deze doelgroep zich?
Een leerkracht die op zoek is naar een uitdaging op een middelbare school, zit nu eenmaal op andere kanalen dan een zij-instromer die graag aan de slag gaat op het MBO of HBO.
Sollicitaties
Hires
Of laat hieronder je e-mail/telefoonnummer achter.
Wij nemen zo snel als mogelijk contact met je op.
Bel ons op +31 (0)20 21 01 169.
© 2024
Part of
Privacy policy | Algemene voorwaarden | © 2024
Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.