Employer
Branding

Goede mensen vinden die passen bij je organisatie: hoe doe je dat anno 2022? Veel bedrijven hebben openstaande vacatures op de website staan, maar hoe zorg je ervoor dat die ene kandidaat die op zoek is naar een baan uiteindelijk voor jou kiest? Dat doe je niet meer alleen met goede arbeidsvoorwaarden, iedere dag een gezonde lunch of een marktconform salaris. Nee. Dat doe je met employer branding. Hoe dat werkt? Dat vertellen we je graag!

Wat is employer branding?

Employer branding is niet alleen een mooi opgemaakte vacaturepagina of een eenmalige social media campagne. Employer branding gaat in de eerste plaats over het behouden van huidige medewerkers. Samen met je team zorg je ervoor dat je een aantrekkelijke werkplek bent voor talent en dat je anders bent dan de concurrent. Het begrip “employer brand” is dan ook een verzamelnaam voor verschillende activiteiten die je uitvoert om mensen aan je te binden.

Employer branding strategie

Een veelgemaakte denkfout is dat een employer branding strategie gaat over externe communicatie, maar eigenlijk gaat het vooral over de interne bedrijfscultuur. Binnen marketingcampagnes kun je allerlei beloftes doen, zoals werken op Bali. Als de realiteit een kantoorpand is op een industrieterrein, met slechte koffie en een poster van een wit strand is diezelfde kandidaat natuurlijk snel weg.

Het startpunt van de strategie is daarom in kaart brengen wat het onderscheidend vermogen van jouw organisatie is. Wat maakt je uniek, waarom hebben huidige werknemers voor jou gekozen en hoe zorg je ervoor dat mensen gelukkig zijn op hun werkplek? De volgende stap is om in kaart te brengen naar wie je op zoek bent en welke wensen zij hebben voor hun werkplek. Daarna hebben we het pas over welke kanalen we gaan inzetten om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf een magneet wordt voor talent.

“Employer branding is belangrijk omdat je op lange termijn investeert in huidige en toekomstige werknemers”

WouterCB

Wouter Aijtink
Specialist recruitment marketing

Hoe bereik je de nieuwe generatie?

Generatie Z, een generatie die op allerlei social media kanalen zit (waar velen nog niet eens van gehoord hebben). Ze hebben een korte aandachtsspanne en vinden hele andere dingen belangrijk in hun werk dan een goede pensioenregeling of een vast contract. Denk bijvoorbeeld aan plezier op het werk, flexibele werktijden, een goed salaris om vooral nu van te genieten en controle over hun eigen tijd. Kortom: voor recruiters is het een grote uitdaging om onder de aandacht van deze doelgroep te komen én te blijven. In ieder geval niet met een document vol tekst met daarin alleen waar jij als organisatie naar op zoek bent. Zij willen vooral weten wat jij hen kan bieden; kort, krachtig, snel en duidelijk.

Employer brand specialist

Wij weten alles van marketing en recruitment. Wij begrijpen als geen ander hoe we een sterk merk neerzetten voor jouw organisatie en hoe je ervoor zorgt dat je vanzelf nieuw talent aantrekt. Wij zijn altijd transparant over onze werkzaamheden en zijn gedreven om voor jou tot het uiterste te gaan.

Hoe wij dat doen?

Door het ontwikkelen van een volledige strategie omtrent de employer brand en door het opzetten van volledige (social media) campagnes om jouw sterke merk onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroepen.

Waarom is employer branding belangrijk?

Employer branding is belangrijk omdat je op lange termijn investeert in huidige en toekomstige werknemers. Hierdoor werk je aan een positief imago van je merk. Samen met jou denken wij de juiste employer branding campagnes van A tot Z uit. Bij Cowboys ben je aan het juiste adres!

Zin om met ons aan de slag te gaan? Maak hieronder direct een afspraak!

Bel me nu

Of laat hieronder je e-mail/telefoonnummer achter.
Wij nemen zo snel als mogelijk contact met je op.

Bel ons op +31 (0)20 21 01 169.