Download gratis de whitepaper
Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.
Het vinden van geschikt personeel is op dit moment niet eenvoudig. Tientallen bedrijven strijden online en offline voor schaars talent. Het is dus hoog tijd om het anders te doen dan anderen, het is tijd voor TikTok recruitment.
Laten we eerst een paar stappen terugzetten. Want, waarom zou je social media inzetten om openstaande vacatures te vullen? In een ideale wereld is er ruime keuze uit geschikte kandidaten die allemaal graag voor je willen werken. Helaas is dit binnen heel veel branches op dit moment niet het geval. Zeker binnen de techniek, ICT en (zelfs) de horeca is er een enorme behoefte aan personeel. Door het tekort is er een jacht ontstaan op schaars talent. Alleen een vacature plaatsen op Indeed heeft allang niet meer het effect wat het een aantal jaren geleden had. Daarom hoor je steeds vaker termen zoals recruitment marketing en employer branding.
Het grote voordeel van social media is dat je de doelgroep heel specifiek kan targetten. Daarvoor is het uiteraard wel belangrijk dat je goed weet wie je doelgroep is, van welke platform(en) zij gebruik maken en op welke manier zij getriggerd worden om door te klikken. Dat is exact waar Cowboys jou bij helpt. Wij weten precies hoe we jouw ideale doelgroep in kaart brengen én bereiken.
Recruitment marketing is een specialisatie binnen het marketing vakgebied dat erop is gericht om kandidaten te vinden en te binden. Door het inzetten van o.a. employer branding, social media, vacaturesites en zoekmachines zorgen wij ervoor dat we de aandacht van een kandidaat vast houden totdat hij of zij heeft gesolliciteerd.
Employer branding is niet alleen een mooi opgemaakte vacaturepagina of een eenmalige social media campagne. Employer branding gaat in de eerste plaats over het behouden van huidige medewerkers. Samen met je team zorg je ervoor dat je een aantrekkelijke werkplek bent voor talent en dat je anders bent dan de concurrent. Het begrip “employer brand” is dan ook een verzamelnaam voor verschillende activiteiten die je uitvoert om mensen aan je te binden.
Hoewel TikTok hard aan de weg timmert om ook direct conversie te kunnen genereren, is het momenteel nog vooral een ideaal kanaal om te werken aan je naamsbekendheid of employer branding.
Er zijn niet veel bedrijven die een sprong in het diepe nemen en zichzelf presenteren via TikTok. Dat is ook logisch, want TikTok is een compleet andere wereld dan Facebook of Instagram. Het is belangrijk dat je in kunt spelen op actuele trends en dat je het belang inziet van organische content. Anders dan bij Facebook en Instagram, werkt organische content veel beter op TikTok dan betaalde advertenties. Simpelweg een filmpje maken over jouw openstaande vacature en hopen op het beste is verspilde tijd.
Gelukkig weten wij exact op welke manier wij jouw bedrijf neer moeten zetten op TikTok om jouw employer brand te versterken en jouw bedrijf te presenteren als de ideale werkplek voor jouw doelgroep.
Zin om met ons aan de slag te gaan? Laat een berichtje achter en wij nemen contact met je op!
Bekijk ook: recruitment via Linkedin
Of laat hieronder je e-mail/telefoonnummer achter.
Wij nemen zo snel als mogelijk contact met je op.
Bel ons op +31 (0)20 21 01 169.
© 2024
Part of
Privacy policy | Algemene voorwaarden | © 2024
Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.