Download de nieuwe gratis whitepaper: AI en recruitment in 2024

Personeel
werven

Personeel werven: één van de grootste uitdagingen voor bedrijven op dit moment. Met de toenemende concurrentie in de zoektocht naar toptalent, is het belangrijk om innovatieve manieren te vinden om jouw bedrijf te onderscheiden en de aandacht van potentiële kandidaten te trekken. Denk bijvoorbeeld aan recruitment marketing; een effectieve manier (vooral) een jongere generatie te bereiken.

Wat is recruitment marketing?

De naam “recruitment marketing” verklapt het natuurlijk al een beetje. Recruitment marketing is een strategie waarbij marketingtechnieken worden gebruikt om het merk van het bedrijf als werkgever te promoten en potentiële kandidaten te bereiken.
Je leest er meer over op onze uitgebreide pagina over recruitment marketing.

Employer branding

Een zeer belangrijk onderdeel van recruitment marketing is employer branding. Employer branding gaat over het opbouwen van een sterk werkgeversmerk en het creëren van een positief imago van jou als werkgever. Dat begint bij een goed uitgedachte strategie en kan vervolgens via verschillende kanalen verspreid worden.

Het doel van employer branding is om een aantrekkelijke werkgever te worden voor de talentvolle kandidaten. Wanneer een kandidaat een positieve indruk heeft, is de kans groter dat ze geïnteresseerd zijn in een openstaande vacature die jij aanbiedt. Daarnaast zorgt een goede employer branding er ook voor dat werkgevers die al bij jou in dienst zijn, graag willen blijven.

Jobmarketing

Een andere belangrijke strategie in recruitment marketing is jobmarketing. Dit gaat over het promoten van specifieke vacatures bij potentiële kandidaten. Dit kan gedaan worden door middel van online advertenties, social media, zoekmachineoptimalisatie en e-mailmarketing.

Het voordeel van jobmarketing is dat je gericht adverteert en alleen kandidaten bereikt die aan de vereisten voldoen. Dit bespaart niet alleen tijd en geld, maar zorgt ook voor een hogere kwaliteit van kandidaten.

Personeel werven via Social Media

Wanneer je aan recruitment marketing denk, denk je waarschijnlijk aan de promotie van vacatures op Linkedin of Indeed. Er is veel meer! Naast Linkedin, zijn er nog tal van andere social media platformen waar je potentiële kandidaten weet te bereiken. Met het grote aantal gebruikers en de mogelijkheid om gerichte advertenties te plaatsen, kunnen bedrijven specifieke doelgroepen bereiken en hun merk als werkgever versterken. Dit kan via Linkedin, maar ook via Facebook, Instagram of zelfs TikTok.

Social media voor recruitment: meer dan alleen het promoten van vacatures
Het is belangrijk om te onthouden dat social media niet alleen een platform is om vacatures op te plaatsen, maar ook om het merk van de werkgever te versterken, oftewel; je employer brand. 

Cowboys als recruitment marketing bureau

Cowboys is een recruitment marketing bureau dat gespecialiseerd is in het bereiken van de nieuwe generatie werknemers. Wij begrijpen dat de manier waarop mensen werken en solliciteren voortdurend verandert. Daarom zorgen wij ervoor dat de campagnes van onze partners vernieuwend en effectief zijn. Het doel is om talentvolle kandidaten aan te trekken en de juiste match te maken tussen de kandidaat en het bedrijf. 

Wij helpen bedrijven door heel Nederland: Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Arnhem, Groningen, Utrecht, Amersfoort, etc. 

Download gratis de whitepaper

Laat hier je gegevens achter en krijg toegang tot de whitepaper.